BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 7, 2011

Examholic!!!!

Exam... exam... exam... budak U len da abes exam da pun... tapi UUM?? Aku??? ades!!! baru nak bermula...

Tapi dalam kesibukan geng2 lain tgah study, UUM masih lagi dibelengu isu Cukai Tanah dan Air... hmmm.... tak berani nak komen lebih2, tetapi bagi aku, senang jek, dua2 perlu kemukakan bukti... Setakat cakap nak 10 kali ganda, stakat cakap rebat ditarik bersebab... pak cik kedai kopi pun pndai cakap... KAMI NAK BUKTI... ada??

Dah2, sambung balik kat exam.. hahaha... esok exam Politik Asia Tenggara. So sume bermaksud kene kaji sistem politik di negara jiran kita yng berdekatan ini. Percaya atau tidak? saya ingin berkongsi yang Asia Tenggara ini sangat unik kerana Sistem Pemerintahan dan Politik di Asia Tenggara ini menyeluruh dan pelbagai. Ada Demokrasi Berparlimen, Ada Demokrasi Berpresiden, Republik, Tentera Junta, Komunis dan Monarki. Haa.... pendek kata, sume sistem politik di dunia ni takyah rujuk jauh2, kat Asia Tenggara dah lengkap dah...

So mari mengkaji dan selidik sume negara-negara di Asia Tenggara ini. (* Insya-Allah, post strusnya kalau rajin akan lebih explore lagi tentang sistem2 politik ini)

0 comments: